• بله
لوگوی اوقاف

اخبار استان

بيشتر

شنبه9دي1402

17:31

306

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی: حماسه 9 دی نماد تبری از دشمنان و تولی از ولی بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حماسه 9 دی، نماد تبری از دشمنان و تولی از ولی بود که مردم به دشمنی با دشمنان اسلام برخاستند، گفت: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال پیشرفت شگرف در آرمان های خویش است و دشمن چاره ای جز عقب نشینی از مرزهای جغرافیایی معرفتی انقلاب اسلامی ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حماسه 9 دی، نماد تبری از دشمنان و تولی از ولی بود که مردم به دشمنی با دشمنان اسلام برخاستند، گفت: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال پیشرفت شگرف در آرمان های خویش است و دشمن چاره ای جز عقب نشینی از مرزهای جغرافیایی معرفتی انقلاب اسلامی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشستی با موضوع «9 دی و وقایع انقلاب اسلامی» که امروز بعد از نماز ظهر و عصر با حضور مدیران و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد در ابتدا با اشاره به استماع قرآن و ثواب قرائت آن گفت: اگر می خواهید خدا با شما سخن بگوید قرآن بخوانید. «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»، زمانی که قرآن قرائت می شود استماع کنید؛ یعنی گوش دهید و به مفهومش توجه کنید.  «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ (6) الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ (7)»؛ چرا نسبت به خداوند مغرورید؟ همان کسی که شما را خلق کرده و سالم بدنیا آورده است. خداوند متعال در قرآن کریم با انسان صحبت کرده است. اصولا صحبت کردن خدا با ما شخصی نیست و البته انبیاء الهی مانند حضرت موسی(ع) هستند که خداوند با آنها مستقیما صحبت کرده است، ولی بقیه انسانها با قرآن می توانند با خدا ارتباط برقرار کنند.
وی با اشاره به سوره ممتحنه در جزء 28 قرآن که می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهاداً في‏ سَبيلي‏ وَ ابْتِغاءَ مَرْضاتي‏ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَيْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبيلِ»؛ (ای کسانی که ایمان آورده اید ، دشمن من و دشمن خودتان را دوستان خود مگیرید ، شما با آنها طرح دوستی می افکنید در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده کفر ورزیده اند ، آنها رسول خدا و شما را به خاطر ایمانتان به خدای یکتا که پروردگار شماست ( از وطنتان مکه ) بیرون می کنند ، ( پس با آنان اظهار دوستی نکنید ) اگر ( از وطنتان ) برای جهاد در راه من و طلب خشنودی من بیرون آمده اید شما دوستی خود را پنهانی به آنها می رسانید در حالی که من به آنچه پنهان دارید و آنچه آشکار کنید داناترم. و هر کس از شما چنین کند پس حقّا که راه راست را گم کرده است) عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید  ای کسانی که ایمان آورده اید، دشمن من و دشمن خودتان را به عنوان دوست نگیرید و این یک اصل در اسلام است. هرجا اسلام در کشور خودش در نظام سیاسی ضربه خورده به این آیه عمل نکرده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در جریان اتفاقات اخیر و حمله رژیم صهیونیستی به غزه، شبکه های مجازی خارجی از حمله اسرائیل به غزه دفاع کردند و افتضاح بدتر اینکه از کودک کشی صهیونیست ها در غزه حمایت کردند. این فضاها از سوی دشمنان مدیریت شده است.
وی با بیان اینکه جریان آمریکا و صهیونیستها و جریان مخالفان نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب تاکنون یک اصل داشتند و آن اینکه انقلاب اسلامی نباید وجود داشته باشد، افزود: وجود مقدس پیامبر(ص) مخاطب وحی الهی قرار می گیرد: «وَ لَنْ تَرْضي‏ عَنْکَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصاري‏ حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ ...» (ای پیامبر، یهود و نصارا هرگز از تو راضی نمی شوند.) در رابطه با انقلاب اسلامی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که دلیل این دشمنی ها، این است که انقلاب اسلامی، جا را برای امپریالیسم آمریکا و ماتریالیسم جهان تنگ کرده است و معارف اسلام روز بروز رخ بهتر در جهان پیدا می کند.
حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: علت قرآن سوزی و موارد دشمنی دیگر با انقلاب اسلامی نیز روشن است و این دشمنی ها با اسلام از زمان پیامبر(ص) وجود داشته است و آخرین حرف آنها این بود که پیامبر(ص) ساحر است. اما اسلام می گوید من برحقم و جز این نیست و این دعوا مادامی که پرچم انقلاب اسلامی بالاست  استمرار خواهد داشت و تحلیل اینکه دشمنان تاکنون چگونه با ما عمل کرده اند امر مشکلی نیست، خوشبختانه رهبری حکیم داریم که در این زمینه تحلیل مبسوط ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه در ایام شهادت سید رضی موسوی و سردار سلیمانی قرار داریم گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اکنون در دنیا مشهور شده و مردم بسیاری در جهان از طریق حاج قاسم انقلاب اسلامی را می شناسند و حاج قاسم ترورشده قوی تر از حاج قاسم قبل از ترور شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی علیه انقلاب شکل گرفت، افزود: ساختار سیاسی نظام انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه سیاسی امام راحل در بحث ولایت فقیه است و دشمنان می خواهند ساختار سیاسی را برهم بزنند و شروع به حمله به ولایت فقیه کردند. آنها می دانند کشور بدون ولی فقیه نمی تواند مقاومت کند.
وی عنوان کرد: اگر جریان شکل گیری اسرائیل را مطالعه کنید متوجه می شوید که زمانی این رژیم ادعا کرد که صهیونیستها باید سرزمینی داشته باشند و به رسمیت شناخته شوند، بنابراین به سازمان ملل نامه نوشتند و زمین خردیدند، در آن هنگام این رژیم بین 15 تا 30 درصد خاک را گرفته بودند، اما اکنون در بیشتر نقاط این سرزمین حضور دارند و برای اینکه به خواسته خود برسند از روز اول شروع به کشتن مردم بی دفاع کردند و در اتفاقات اخیر غزه شاهد مقاومت مردم این سرزمین هستیم و با وجود وسعت کمی که این منطقه دارد اما یک ابرقدرت در جنگ با مردم این سرزمین به دردسر افتاده است و امروز کودکان فلسطینی اعلام می کنند که حتی به قیمت کشته شدن توسط دشمنان و شهادت، سرزمین خود را ترک نمی کنیم. آنها این درس مقاومت را از کجا گرفته اند؟
حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: دشمنان باور نمی کردند در برابر جریان انقلاب اسلامی کم بیاورند در حالی که شبانه روز در حال تولید محتوای گسترده علیه انقلاب هستند. درواقع، حاج قاسم و حججی ها و سیدرضی، معارف انقلاب اسلامی هستند. ما سیاست دشمنان را فهمیده ایم و مقابل آنها سیاست داریم.
وی با اشاره به آیه «قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ رَبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ»؛ (قطعا براى شما در [پيروى از] ابراهيم و كسانى كه با اويند سرمشقى نيكوست آنگاه كه به قوم خود گفتند ما از شما و از آنچه به جاى خدا مى ‏پرستيد بيزاريم به شما كفر مى ‏ورزيم و ميان ما و شما دشمنى و كينه هميشگى پديدار شده تا وقتى كه فقط به خدا ايمان آوريد جز [در] سخن ابراهيم [كه] به [نا]پدر[ى] خود [گفت] حتما براى تو آمرزش خواهم خواست با آنكه در برابر خدا اختيار چيزى را براى تو ندارم اى پروردگار ما بر تو اعتماد كرديم و به سوى تو بازگشتيم و فرجام به سوى توست) گفت: 9 دی نماد تبری از دشمنان و تولی از ولی بود که مردم به دشمنی با دشمنان اسلام برخاستند. در انقلاب اسلامی باید انبیاء الهی را الگوی خود قرار دهیم و مادام که این الگو را داشته باشیم تضمین برای بقای انقلاب وجود دارد.
خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال پیشرفت شگرف در آرمان های خویش است و دشمن چاره ای جز عقب نشینی از مرزهای جغرافیایی معرفتی انقلاب اسلامی ندارد.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 151430
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 467
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8314644
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 24502