• بله
لوگوی اوقاف

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه10خرداد1402

16:18

107

کارکرد وقف در خودباوری در عرصه تولید/ تولید 15 قلم کالای بیمارستانی با حمایت سازمان اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفتگویی ضمن تبیین کارکرد وقف در خودباوری در عرصه تولید، از تولید 15 قلم کالای موردنیاز عملهای جراحی و تصفیه خون در بیمارستان‌ها با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفتگویی ضمن تبیین کارکرد وقف در خودباوری در عرصه تولید، از تولید 15 قلم کالای موردنیاز عملهای جراحی و تصفیه خون در بیمارستان‌ها با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

سید حسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در حاشیه بازدید از غرفه شرکت تپش در نمایشگاه ایران هلث (تجهیزات پزشکی) در مورد ظرفیت وقف در حمایت از دانش‌بنیان‌ها گفت: ظرفیت وقف در حوزه  حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را ابتدا باید با تحلیل دانش‌بنیان‌ها مدنظر قرار داد.  شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت محصولات و کالاهایی می‌روند که معمولاً از خارج از کشور وارد می‌شده و نیاز جامعه به آن‌ها یک نیاز قطعی و ضروری است.

وی ادامه داد: دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی تولید و تجاری‌سازی یک محصول بخش دیگری از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است. مرحله اول مرحله نیازها و ظرفیت‌هاست. کمبودها و نیازهایی که در سطح کشور به کالاهای خاص وجود دارد معمولاً در زمان تحریم‌ها به‌صورت محسوس‌تری خود را نشان می‌دهد. مرحله دوم پژوهش و تحقیق است و در این مرحله شرکت‌های دانش‌بنیان با ظرفیت‌های دانشگاهی خود به تحقیق و پژوهش می‌پردازند و بعدازآن در مرحله بعدی برای تولید و تجهیز احتیاج به سرمایه دارند.

میرکریمی یادآور شد : وقتی یک محصول با دانش لازم به مرحله تولید می‌رسد نیازمند سرمایه‌گذاری است. نقش وقف در این محل و نقطه است که می‌تواند وارد شود و دانش فنی را به یک شرکت تجاری با الزامات شرکت‌هایی که کار تجاری می‌کنند، مبدل کند. پس ورود اوقاف به عرصه حمایت از دانش‌بنیان‌ها به‌عنوان محلی که منشا کار خیر و عام‌المنفعه محسوب می‌شود، در مرحله تجاری‌سازی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: معمولاً بخش خصوصی به اکراه وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌شود ولی مجموعه اوقاف وظیفه خود می‌داند که وارد شود و کمک کند تا آن  محصول  وارد بازار و آن کمبود برطرف شود و جامعه درواقع به نیازهای خودش از محل دانش فنی کشور برسد.

میرکریمی با اشاره به فعالیت شرکت تپش و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از این شرکت تصریح کرد: این شرکت درواقع در حوزه ساخت محصولاتی که در عمل جراحی و کارهای بیمارستانی موردنیاز است، فعالیت می‌کند. کالاهایی که در دستور کارشان قرار گرفته است که یا تولیدکننده منحصربه‌فردی دارد یا چند شرکت در جهان تولید آن را به عهده دارند و طبیعتاً ارزبر است و لذا واردات آن‌ها به لحاظ نیاز جامعه ما و بحث تحریم‌ها  و ارزبر بودن قیمت آن را چند برابر افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: با تولید داخلی این کالاها و به‌کارگیری نیروهایی که تخصص فنی دارند یک نوع خط‌شکنی در حوزه علم شکل می‌گیرد و خط تولید این محصولات در داخل کشور راه‌اندازی می‌شود و به دیگران هم این باور را می‌دهد که این کار شدنی است .

میرکریمی افزود: امروز شرکت تپش موفق شده چرخه‌ای از محصولات را در این حوزه تولید کند که بر اساس اطلاعاتی که به من داده‌اند سایر شرکت‌های دیگر، بعضاً تنها یک نوع از این کالاها را تولید می‌کنند ولی دوستان ما در شرکت تپش به مجموعه‌ای  حدود 15 قلم از این کالاها رسیده‌اند.

وی در مورد کارکرد این محصولات نیز گفت: این محصولات در عمل‌های جراحی قلب، فیلترهای مربوط به تصفیه خون و مجموعه‌ای از کارهای بیمارستانی دیگر کاربرد دارند. یعنی محصولاتی نیستند که در داروخانه‌ها فروخته شوند بلکه و به‌صورت انبوه برای مصرف در بیمارستان‌ها خریداری می‌شود.

میرکریمی در مورد فعالیت‌های دیگر سازمان اوقاف در عرصه حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز تأکید کرد: اوقاف با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری و حوزه تولید موتورسیکلت برقی هم همکاری دارد. درواقع این‌ها شرکت‌هایی هستند که به تولید رسیده‌اند و مراحل پژوهشی‌شان را پشت سر گذاشته‌اند و اوقاف به این نتیجه رسیده است که در مرحله تجاری‌سازی از آن‌ها حمایت کند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 147054
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 363
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8088991
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 8294