• بله
لوگوی اوقاف

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه9خرداد1402

09:26

213

رونمایی از پوستر جشنواره سلاله/ امامزادگان و بقعه های فعال معرفی می شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز روند برگزاری جشنواره سلاله همزمان با دهه کرامت گفت: در قالب این جشنواره امامزادگان و بقاع متبرکه در رشته های مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز روند برگزاری جشنواره سلاله همزمان با دهه کرامت گفت: در قالب این جشنواره امامزادگان و بقاع متبرکه در رشته های مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

نشست خبری جشنواره سلاله صبح امروز هفتم خرداد ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور اصحاب رسانه همزمان با دهه کرامت برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، با اشاره به فعالیت هشت هزار امامزاده و بقعه در کشور که از فرزندان ائمه (ع) هستند، گفت: در دوران های مختلف این امامزادگان وارد کشور ما شده اند و مزارهای شریف آنها به عنوان اعتاب شریفه مورد توجه مردم بوده اند و به ایفای نقش در نقاط مختلف کشور پرداخته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: این امامزادگان و بقعه های متبرکه همواره در اسناد بالادستی نظام و همچنین کارکردهای آنها مورد توجه مسئولان بوده است به طوری که همواره مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشتند که امامزادگان باید به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: در دهه اخیر حرکت توسعه ای از لحاظ عمرانی و فعالیت های قرآنی قابل توجه ای از سوی این اماکن مقدس برگزار شده است که قابل مقایسه با گذشته نیست به گونه ای که محافل قرآنی و فعالیت های شاخص فرهنگی و اجتماعی از سوی این اماکن مقدس برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه همواره کارکردهای فرهنگی و اجتماعی شان در جامعه بروز داشته است و مزیت فرهنگی آنها با سندهای برنامه ای و اسناد بالادستی که برای آنها تعریف شده همواره مورد تاکید مراکز مربوطه بوده است.

وی با اشاره به کارکرد مراکز افق در جوار امامزادگان و بقعه های متبرکه خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی اجتماعی ایجاد شده است و گام جدیدی در توجه به قشر جوان و اهداف و اولویت های نظام در محورهای فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی دهه کرامت را فرصتی برای اطلاع رسانی برنامه های این سازمان در این ایام دانست و افزود: همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان همایش بزرگداشت امامزادگان و تجلیل از خدام و هیئت امنای این اماکن مقدس برگزار شد و کنگره هایی نیز پیرامون بزرگداشت شخصیت امامزادگان در کشور و یا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عادل اعلام فراخوان جشنواره سلاله را یکی از برنامه های این سازمان در سال جدید نام برد و گفت: در قالب این جشنواره بنا داریم که رقابتی در میان امامزادگان و بقعه های متبرکه کشور ایجاد کنیم و در این راستا سایتی برای امامزادگان طراحی کرده ایم که فعالیت هایشان در محورهای مدیریتی و مراکز افق که در سال 1401 انجام داده اند را در این سایت بارگزاری نمایند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز کرد: معرفی خدمات آستان های مقدس، ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه های آنها و همچنین رونق ارتباط و تعامل این اماکن مقدس با یکدیگر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این جشنواره در میان امامزادگان سطح یک، سطح دو و سطح سه برگزار می شود، افزود: جشنواره سلاله در دو مرحله استانی و ملی برگزار می شود و زمان برگزاری آن همزمان با آغاز دهه کرامت شروع شده است و امامزادگان و بقعه ها باید تا 15 تیر آثار و فعالیت هایشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

وی با اشاره به اینکه در محور مراکز افق امامزادگان باید برنامه های فرهنگی، اجتماعی، فعالیت های قرآنیشان را به این جشنواره ارسال کنند، افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیئات مذهبی و وجه مشارکتی، اجرای برنامه های مناسبتی و ملی و نیز برگزاری برنامه های خلاقانه از جمله برنامه های فرهنگی است که امامزادگان باید به این جشنواره ارسال نمایند.

 حجت الاسلام عادل ادامه داد: در حوزه فعالیت های اجتماعی نیز امامزادگان و بقاع متبرکه باید فعالیت هایشان در قالب طرح شمیم خدمت و قرار دوازدهم را به این جشنواره ارسال کنند، ضمن اینکه محور فعالیت های قرآنی نیز برگزاری محافل انس با قران کریم برپایی کرسی های تفاوت قرآن کریم، جزءخوانی و ترتیل خوانی و موذن راتب است.

وی گفت: در بحث فعالیت های مدیریتی نیز امامزادگان و بقعه های متبرکه باید خدمات شان در محور امور عمرانی، جاری، راه اندازی مراکز افق و نیز برنامه هایشان پیرامون شبکه خدام را ارسال نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون جوایز امامزادگان و بقعه های متبرکه در این جشنواره گفت: امامزاگان و بقاع متبرکه سطح یک رتبه اول تندیس زرین جشنواره و 60 میلیون تومان پول نقدی، رتبه دوم لوح تقدیر جشنواره و 50 میلیون تومان پول نقدی و رتبه سوم لوح تقدیر جشنواره و 40 میلیون تومان پول نقدی دریافت می کنند. همچنین امامزادگان سطح دوم رتبه اول تندیس زرین جشنواره و 50 میلیون تومان پول نقدی، رتبه دوم لوح تقدیر جشنواره و 40 میلیون تومان پول نقدی و رتبه سوم لوح تقدیر جشنواره و 30 میلیون تومان پول نقدی و رتبه سوم پول نقدی دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: امامزادگان و بقعه های متبرکه سطح سه نیز رتبه اول جشنواره تندیس زرین جشنواره و 40 میلیون تومان پول نقدی، رتبه دوم لوح تقدیر و 30 میلیون پول نقدی و رتبه سوم لوح تقدیر و 20 میلیون تومان پول نقدی دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: در قالب جشنواره سلاله 200 امامزاده سطح یک، 340 امامزاده و بقعه سطح 2 و مابقی از میان 800 امامزاده شاخص سطح سه هستند.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 147460
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 250
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8109955
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 17803